FA3Ð - holdbare og unikke grafiske løsninger og idéer!

Logodesign fra FA3Ð - målet er et match

Nogle gange er det optimalt at samle slogan, lokation og profesion i én sætning, og lade det være det endelige logo.

Det var oplagt da en bygningsmaler i Grenaa ønskede sig et fængende logo. Farveforløbet indikerer faget, "godt og grundigt" siger noget om kompetencen og firmaets målsætning, og "Grenaa" fortæller ... ja ...

Et logo fra FA3Ð er aldrig en skuffevare!

Logodesign fra FA3Ð - "det skal holde!"

Din grafiske identitet er vigtig - og da dit logo som regel er det første dine kommende kunder lægger mærke til, bør det helt præcist afspejle netop dét du er, eller står for. Jo bedre du kommer fra start med dit logo, jo længere når du i sidste ende med dit salg.

FA3Ð har stor erfaring med at ramme rigtigt her. Det gjorde vi også da Weitling Coiffure ønskede sig et nyt logo. Opgaven blev løst til stor tilfredshed i underentreprise for Vikiallo ApS.

Designet med udgangspunkt i kundens idéer ...

Et godt, unikt logodesign kan aldrig blive en skuffevare hos FA3Ð, så vi har ingen listepriser. På den anden side er vi meget prisrealistiske og arbejder altid med fagmæssig omhu.

Hvis kunden har en idé eller en skitse ... som det eksempelvis var tilfældet her med Jysk Blik & Rør, arbejder vi ud fra den i tæt dialog med kunden indtil vi når frem til det optimale resultat ud fra det billede kunden har haft i tankerne. Oplægget her: en tagrendeprofil + en skitse.

Eller designet mere "fra scratch" i skitseform

Den indledende skitsefase er under alle omstændigheder både væsentlig og udslagsgivende (ofte helt bærende) for det endelige resultat, ifølge vores erfaring. Det er samtidig her spørgsmål om anvendelse, målgruppe, signalværdi, farvevalg og meget andet spiller ind og skal tages i betragtning.
Jo mere man gør ud af netop dén her fase - og får klarhed over hvordan linien skal lægges - jo bedre bliver det færdige logo, simpelthen.
Her til højre de første logoskitser til Ø-vask.

Og her er det så - det færdige logo

Rengøringsvirksomheden Ø-vask på Suðuroy (Færøerne) havde ikke fået det med logoet på plads fra starten. Vi tog, som du så på forrige side, en snak med dem omkring en skitseblok og slog et par streger på den. Samtidig vendte vi spørgsmålet om farver, anvendelighed og målgruppe. Klik på logoet og se deres folder.

"Dugnaligur, munadyggur og nýskapandi! Vit eru sera nøgd við úrslitið og tað góða samstarvið!"
Benjamin Sørensen, Ø-vask

Langt mere end "her-og-nu-design" ...

Logoet her blev designet til en selvstændig, færøsk handymand; "Snøklamaðurin".

Uanset opgavens art og størrelse arbejder
FA3Ð målrettet og kompromisløst med tingene, og respekterer altid den overordnede sammenhæng i designet, hvilket gør alt materialet anvendeligt og brugbart, også på længere sigt og i andre sammenhænge.

Det skal jo ikke bare fungere 1/2 års tid, vel?

De enkle logoløsninger er ofte de bedste

Her lød opgaven på et logodesign for virksomheden Bille ØBRO Fuger.

Efter et par oplæg og skitser faldt valget på en enkel og effektiv løsning; nemlig blot at spejlvende ordets mest markante bogstav, ø´et, og på den måde bringe firmanavnet ØBRO i fokus og samtidig skabe en iøjnefaldende visuel identitet i samspil med det markante farvevalg.

Kunden var særdeles tilfreds med resultatet.

En grønlandsk logokunde - og samarbejdspartner

FA3Ð henter sin kompetence udefra når det gælder "langhåret" programmering og hosting. Vice versa benytter flere programmører og andre FA3Ð til designdelen.

Vi arbejder eksempelvis tæt sammen med Vikiallo a/s. omkring hosting og har ligeledes fast samarbejde med Polar Productions, som vi benytter os af når vi skal løse de mere krævende opgaver indenfor programmering. Det er med til at sikre et godt produkt, også "bag kulisserne".

Skil dig ud med et logo fra FA3Ð

Vinduespudser Benny Winther fra Aarhus, ville rigtigt fra start med et professionelt, markant og unikt logo: Winther Service.

Da der er mange om budet i vinduespudser-
branchen valgte vi, at lade logoet markere sig på et enkelt og let genkendeligt look, der også vil være anvendeligt på arbejdstøj, biler, brevlinje osv. og samtidig i en frisk stil der er lidt mere "her-kommer-jeg" over, end branchens mere konventionelle logoer.

En god grundidé er noget af det bedste vi ved

Logodesign for virksomheden Heilsa & Sport Massage i Rúnavík (Toftir).

Idéen? Smerte kalder man nogle gange for "en ond cirkel" ... nuvel: Bryd den onde cirkel med professionel hjælp fra Heilsa & Sport Massage!

Da først idéen om cirklen var født, var det optimalt at sætte resten enkelt op i piktogramstil - iøvrigt et logo der blev godkendt helt uden rettelser! Det sker faktisk jævnligt ...

Enkelt design + god stil = godt logo!

En nystartet rengøringsvirksomhed i Leynar (Færøerne) skulle have designet et unikt logo, samt have udviklet en grundlæggende designidé der kunne videreføres i markedsføringsøjemed.

Da kunden hedder Eigil til fornavn valgte FA3Ð blot at kalde firmaet det samme, og markedsføre EIGIL med en opsigtsvækkende "tag" i pap (8x8cm), ligesom en ølbrik. FA3Ð elsker! især at få lov at være med helt fra start - og det præger resultatet for kunden mærkbart.

Designet med målgruppen i tanke

Nystartet café i Storcenter Nord (Aarhus) tog en snak med FA3Ð omkring målgruppen og stilen i deres nye logo og navn: Café Norr.

Efterfølgende blev der udarbejdet flere skitser og layoutforslag, vurderet og valgt ... og det endelig logo ses her til højre. Monteret på en bund af matsort folie hen over caféens ruder blev det både smagfult og stilsikkert.
Se også design af menukort for samme kunde, under "Andre designopgaver".

FA3Ð har kort sagt en svaghed for logodesign

Det er en fantastisk spændende proces at udarbejde et logo. En meget personlig proces, også. Udover de mange anvendelsesmuligheder der skal tages højde for, er det også ofte i detaljerne (symbolik, farvevalg, porportionering osv.) det professionelle logo skiller sig ud.

Da FA3Ð designede logoet her, til Anlægsgartner Kim Pedersen i Kolding, tog vi udgangspunkt i grundformen og proportionerne fra de velkendte runde LEGO-træer. Genkendeligt og enkelt!

Har din virksomhed ændret sig bør logoet opdateres

Hvis din virksomhed ændrer karakter, arbejdsområde eller fokus bør dit logo naturligvis også justeres.

Dette var tilfælde for virksomheden Nordik-KT i Tórshavn, Færøerne. Deres nye logo skulle klart afspejle det nordiske afsæt med udgangspunkt i hhv. Færøerne, Danmark og Island ... og det kom det til! Til fuld tilfredshed.

Og her er så plads til dit logo

Hvis du føler dig inspireret af FA3дs design og den holdning vi har til vores produkter og kunder, vil du sikkert gerne med på referencelisten.

Klik på KONTAKT i menuen herover, ring eller skriv en mail omkring hvad vi kan gøre for dig. Du kan under alle omstændigheder altid få et uforpligtende tilbud på et godt logo fra FA3Ð. Og da netop logodesign er vores spidskompetence tør vi godt love dig et godt, skarptskåret produkt, som du bliver glad for længe!